Bobinin bozuk olduğunu nasıl anlarız?
Yeni araç modellerinde, ateşleme bobini soketi kademeli olarak çıkarılır ve ardından motor gürültüsü ve tepkisi ölçülür. Soketi çıkardıktan sonra motorda bir sallanma veya titreşim fark ederseniz, bobin iyidir. Ancak, soket çıkarıldığında motor çalışmasında bir değişiklik olmazsa, bobin arızalıdır.
Bobinin sağlamlık kontrolü nasıl yapılır?
Bir yuvada birden fazla bobin varsa, bir test şeridi kullanmanız gerekecektir. Bu, çalışma sırasında arka EMF sinyalini alacak ve ekranda kontrol edebilmeniz için osiloskopa gönderecektir. Bu, hangi bobinin soruna neden olduğunu belirlememize yardımcı olacaktır.
Bobin değeri nasıl ölçülür?
Birimi ohm’dur. Bobinlerin endüktans değeri L-metre veya LCR metre adı verilen özel bir ölçüm cihazıyla ölçülür. Ancak bir multimetre ile bobinde bir kopukluk olup olmadığını belirleyebiliriz.
LPG’li araç bobin arızası nasıl anlaşılır?
LPG’li araçlarda ateşleme bobini arızasının belirtileri: Rölantide düzensiz çalışma. Hızlanma sırasında ateşleme yapmama. Azaltılmış yakıt tüketimi. Motor arıza ışığının yanması. Arıza (ciddi arızalar durumunda). 3 Ağustos 2009
Araç bobini nasıl kontrol edilir?
Araçta bağımsız elektronik ateşleme sistemi varsa, yani yeni araçlarda olduğu gibi buji kabloları yoksa, ateşleme bobini soketi çıkarılır ve motorun davranışı kontrol edilir. Soket çıkarıldıktan hemen sonra motor sallanıyorsa veya titriyorsa, ateşleme bobini sağlamdır.
LPG bobini bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin benzine göre tutuşma direnci daha yüksek olduğundan ve LPG ayarları çok fakir karışımda çalışacak şekilde ayarlandığından, motor sıcaklığı arttıkça bobin kablolarında kopmalar meydana gelebilmektedir.
Ateşleme bobinini ne bozar?
Bujilerde çatlaklar, buji kablo bağlantı noktalarında kısa devreler, elektrik kaçağı veya elektrik kesintileri, kullanım ömrünün sonuna doğru yaşlanma, aşınma ve yıpranma, zayıflama gibi nedenler sayılabilir.
Ateşleme bobini çekişi etkiler mi?
Ateşleme bobini arızası Ateşleme bobini arızalanırsa, öncelikle aracın performansı etkilenir. Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve zorlanır. Aracın çekişi azalır ve bu da yakıt tüketimini etkiler.
Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?
Genel olarak ateşleme bobininin ortalama ömrü 100.000 ila 150.000 kilometredir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller parçanın ömrünü uzatabilir ve olası arızaları önleyebilir.
Bobin kaç ohm olmalı?
Birçok bobinin birincil direnci 0,4 ila 2 ohm aralığında ve birincil direnci 5.000 ila 20 aralığındadır.
Bobin değerleri nasıl okunur?
Bobinin boyutu endüktans olarak ifade edilir ve birimi “Henry”dir ve “H” harfiyle gösterilir. Küçük değerli bobinler için “mili-Henry” (mH) ve “mikro-Henry” (mH) birimleri kullanılır. 1 H= 103 mH=106|jH.
Bobin neye sarılır?
Akım taşıyan bir telin oluşturduğu manyetik alan. Bu fonksiyon bobinin elektrik enerjisini manyetik alan olarak depolamasına olanak tanır. Endüktörler genellikle manyetik alanın gücünü artırmak için ferromanyetik malzemeden (örneğin demir) yapılmış bir çekirdeğin etrafına sarılmış bir tele sahiptir.
Ateşleme bobini bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ateşleme bobini arızasının belirtileri: Sistemde arıza; Aracı çalıştırmada zorluk, düzensiz motor performansı, vuruntulu motor çalışması ve titreme gibi belirtilerle tanınabilir. Artan yakıt tüketimi ateşleme bobini arızasının bir belirtisidir.
LPG regülatör bobini arızası nasıl anlaşılır?
LPG bilgisayarı arızalandığında ortaya çıkan sorunlar: Bu durumda aracın çalıştırılması zorlaşır. Ayrıca aracın rölanti devrinde dalgalanmalar gözlenir, aracın rölantide sabit kalması zorlaşır ve stop edebilir. Regülatörlü araçlarda LPG sistemi donabilir.
LPG bujilere zarar verir mi?
LPG kullanımının etkileri: LPG’nin yanma sıcaklığının yüksek olması nedeniyle LPG’li araçlarda buji değişim süresi genellikle daha kısadır. Bu durum bujilerin daha hızlı aşınmasına yol açabilir.
Bobin arızası yolda bırakır mı?
Bobin arızası motor performansında sorunlara veya bobin arızasına neden olabilir.
Ateşleme bobinini ne bozar?
Bujilerde çatlaklar, buji kablo bağlantı noktalarında kısa devreler, elektrik kaçağı veya elektrik kesintileri, kullanım ömrünün sonuna doğru yaşlanma, aşınma ve yıpranma, zayıflama gibi nedenler sayılabilir.
Bobin ömrü ne kadardır?
Bir ateşleme bobininin ortalama ömrü 100.000 mil olmasına rağmen, sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir. Ateşleme bobini arızasının en yaygın nedenleri şunlardır: Aşırı ısınma.
Distribütör arızası nasıl belli olur?
Arızalı bir distribütör, ateşleme yapmayacağı için aracın çalıştırıldığında stop etmesine veya durmasına neden olabilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa veya yakıt tüketimi nedeniyle başka kokular yayıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.