Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
İade kabul etmemek yasal mıdır?
Yürürlükteki 6502 sayılı Kanun hükümleri uyarınca, satın aldığımız malın ayıplı veya satın alma şeklimize göre arızalı olmaması durumunda dahi, herhangi bir gerekçe göstermeden satın aldığımız maldan cayma hakkına sahibiz.
Değişim var iade yok yasal mı?
HİZMETLERDE DE CAYMA HAKKI VAR Özlem Şen, “Satın alınan hizmetin, online kurs veya online ders gibi bir hizmet olması durumunda tüketici, hizmet sözleşmesinin akdedildiği andan itibaren cayma hakkını kullanabilir.” diyor. Örneğin iade yapılamayacak durumlar olsa bile kanunda, “Kişi, herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilir.”
İade almayan satıcı nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Ürün iadesi almamak suç mu?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Hangi durumlarda iade olmaz?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
İade almayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
İade kabul etmeyen butik nereye şikayet edilir?
Ürün bedeline göre tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesine başvurulması mümkündür.
Koşulsuz iade hakkı nedir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Mağazadan alınan ürünlerde iade hakkı var mı?
Yasaya göre mağazadan nakit alışverişlerde, kusur olmadığı sürece ürünü iade etme veya değiştirme hakkı yoktur. Üründe kusur varsa tüketici 6 ay içinde bunu fark ederse iade veya değişim talebinde bulunabilir.
Koşulsuz iade hakkı kalktı mı?
23 Ağustos 2022 tarihli Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yapılan düzenlemeyle, internetten satın alınan ve tüketiciye teslim edilen cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kaldırıldı.
Satıcı tüketici mahkemesinde dava açabilir mi?
Özellikle satıcı ile alıcı arasında hukuki bir anlaşma sağlanamamışsa tüketici mahkemesinde dava açmak en doğru yoldur.
Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?
Satıcı, iade ettiğiniz ürünü aldıktan sonraki 48 saat içinde onaylamazsa, sistem otomatik olarak ürünü onaylanmış sayacak ve tutar 1-5 iş günü içinde (bankanıza bağlı olarak) iade edilecektir. Satıcı gerçek kişi ise, ürün bedeli iade edilecektir; hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Bir firmayı nasıl şikâyet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.
Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?
Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Satıcı ürünü iptal edebilir mi?
Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.
Satıcı iade kargoyu almazsa ne olur?
Ürünü geçerli süre sınırı içinde göndermezseniz ne olur? Bireysel bir satıcıysanız ve ürünü satın alma tarihinden itibaren 3 iş günü içinde veya kurumsal bir satıcıysanız, ilanı yerleştirirken belirttiğiniz süre içinde göndermezseniz, işlem sistem tarafından otomatik olarak iptal edilir ve ödeme alıcıya iade edilir.
Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?
Mağazadan satın alınan ürünün iade edilebilmesi için kullanılmamış, orijinal ambalajında ve satılabilir durumda olması gerekir. Ürün arızalı olmadığı sürece mağazalar genellikle tüketiciye iade hakkı vermez. Satın aldığınız mağaza farklı bir politika uyguluyorsa bu durum değişebilir.